sâmbătă, 17 martie 2012

Adam şi Eva

Adam şi Eva se îmbrăcau în frunze,
Noi am deprins năravul cuvintelor frumoase
Şi-apoi, în unele momente mai confuze,
N-am mai ştiut care-s adevărate şi care mincinoase.

Ne-am învelit în legi şi le-am numit iubire
Şi jurăminte false drept romantism le-am luat,
Ne-am învăţat copiii că nu e fericire
Decât pe-acelaşi drum, bătătorit şi plat.

Balade - trubadurii, romane şi poeme
S-au scris de veacuri multe şi se mai scriu şi-acum,
Imnuri curgând credule pe-ale iubirii teme
Ni se înfing în minte deplin, că sunt duium.

Plecăm în viaţă veseli crezând ce ni s-a spus,
Sperăm că niciodată n-om învăţa căderea;
Dar dintre toţi, câţi oare, întunecaţi de-apus
N-au cunoscut dezamăgirea şi durerea?

Câţi dintre cei ce nu au minţile obtuze,
Bătrâni, mai cred în romantisme siropoase?
Adam şi Eva se îmbrăcau în frunze,
Noi am deprins năravul cuvintelor frumoase...
(2012)

Niciun comentariu :

Trimiteți un comentariu