luni, 12 martie 2012

Prea multă linişte

Prea multă linişte nu mi s-a petrecut demult,
În jurul meu şi-n mine e nesfârşit tumult
De întâmplări şi de schimbări, de şoapte şi de zbucium,
De foşnete firave şi de chemări de bucium.

Prea multă linişte aş vrea din când în când să-mi fie,
Atât de calmă şi cu totul lipsită de mânie,
Atât de blândă, de duioasă şi deloc pustie,
Prea multă linişte mi-ar fi în suflet poezie.

Aş îndrăgi-o, aş îmbrăţişa-o strâns
Şi mi s-ar şterge lacrimi ca şi cum n-aş fi plâns,
Din cute de pe frunte mi-ar dispărea vreo două
Când liniştea s-ar scurge ca boabele de rouă.

Prea multă linişte e vis neîntâmplat,
Dacă mi-ar fi promisă ar fi necugetat,
Şi, chiar de m-ar durea tăcerea când nimeni nu m-ascultă,
Prea multă linişte n-ar fi nicicând destul de multă.
(2012)

9 comentarii :

  1. Ştii că atunci când adormi ascultând cum toarce o pisică e întotdeauna prea multă linişte? :))

    RăspundețiȘtergere
  2. Frumoasă poezie!

    Îmi permit s-adaug două versuleţe, într-o notă mai pesimistă:
    Prea multă linişte e o povară grea,
    Atunci când cade, crunt, uitarea-asupra ta...

    RăspundețiȘtergere
  3. Neatza,Carmen! Iti doresc linistea pa care ti-o doresti! :))

    RăspundețiȘtergere
  4. ...doar dacă nu devine prea înnebunitoare, multă fiind.

    RăspundețiȘtergere
  5. aşa spun şi eu, carmen, niciodată nu este de fapt prea multă linişte, prea de ajuns.
    frumoasă poezia ta! frumoasă tare!

    RăspundețiȘtergere
  6. cine are prea multa liniste cauta vacarmul, cine are galagie se ascunde in tacere. iti doresc sa atingi starea care ti se potriveste.
    versurile tale calmeaza si conving, multumesc :)

    RăspundețiȘtergere
  7. Prea multa liniste e uneori prea mult,
    Chiar gandul nerostit as putea sa-l ascult
    Si soaptele tacerii m-ar speria cumplit,
    Prea multa liniste-n pustiul nedorit..

    Ai impletit frumos linistea asta..

    RăspundețiȘtergere
  8. Taceriele uneori le dorim, alteori ne gasim prinse in ele...valuri, valuri de viata :)
    Te imbratisez !

    RăspundețiȘtergere
  9. @ Grishka, cred că ştiam cândva, dar am uitat. Nu mai stau de multă vreme pisicile în vacarmul din jurul meu:))

    @ anacondele, scorpio: Mulţumesc! Varianta mea "pesimistă":

    Prea multă linişte va fi când n-am să fiu,
    Până atunci în jur şi-n mine e un murmur viu,
    Şi nici atunci nu va rămâne lumea mai pustie
    Vor umple alţii liniştea cu gălăgie. :))

    @ almanahe, cred că ai dreptate, dar nu mi s-a întâmplat demult:))

    @ virusverbalis, psi, aA, vă mulţumesc:)

    @ Brânduşa, te îmbrăţişez cu drag >:D<

    RăspundețiȘtergere