sâmbătă, 7 iulie 2012

Port măşti de cuvinte

Port măşti de cuvinte
Pe faţă, pe minte,
Pe suflet, pe privire,
Pe iubire.
Le port de o viaţă
Sau doar când e ceaţă.
Cine ştie?...
Eu ştiu că sunt vie
Sub mască şi peste.
Şi-atunci citeşte
Printre rânduri.
Apar alte gânduri,
Cele care se aştern
Cu aer solemn
Peste un semn
Pe care îl purtăm amândoi
În acelaşi fel (şi ne făcuserăm noi
Din doi).
Masca mea, adevărată sau nu,
Poate ţi se potriveşte. Tu
Hotărăşti
Pe cine priveşti
În oglinda cea mată
De cuvânt binecuvântată.
Masca mea e astăzi floare,
Mâine doare,
Strânge în chingi…
Să nu le-atingi!
Ieri mi-a fost lumină
Senină.
Va fi şi noapte,
Noapte cu şoapte
Sau cu tăceri
Adieri.
În fiecare mască e un dar,
(Poate puţin har,
Fiecare mască e vie),
Dar pentru cine ştie
Să culeagă,
Să aleagă
Şi nu-i nici una
Egală cu minciuna.
(2012)

Încă o mască, pentru Blog Power cu tema propusă de Surâsdeamăgire:
"Iluzii/măşti: - adesea oamenii aleg să îşi ascundă sentimentele. Mulţi vor să pară altcineva şi mulţi oamenii îşi poartă propria mască.
Care sunt motivele pentru care cineva ar alege să-şi poarte propria mască?
De ce ar avea nevoie cineva să se elibereze de propria mască?
Ce s-ar întâmpla dacă oamenii care poartă o mască ar renunţa la ea şi ar alege să nu se mai prefacă?"
Mult succes şi celolalţi participanţi: Masca, Bal mascat, Eu sunt carnavalul!, Omul cu o mie de feţe, Despre falsitate şi oameni falşi. Apel la sinceritate, Despre măşti, Sclav al măştii, Fără măşti, Diferit!, Lumea este un bal mascat, Eu am să fiu ceea ce simt

15 comentarii :

  1. Minciuna-cea mai grea si mai urata masca dintre toate cele pe care le purtam.

    RăspundețiȘtergere
  2. Da, într-o lume în alb şi negru, dar şi acolo îmi vin în minte măşti hidoase care o pot detrona de pe locul cel mai negru.

    RăspundețiȘtergere
  3. Bună dimineaţa.
    M-am întors pentru a lăsa un comentariu în conformitate cu litera regulamentului. În comentariul trecut spuneam că porţi cele mai frumoase măşti. Să ai o duminică frumoasă şi linişrită.

    RăspundețiȘtergere
  4. Mulţumesc pentru apreciere! O dumnică frumoasă şi răcoroasă!

    RăspundețiȘtergere
  5. Mi-a plăcut mult, din nou, popasul printre măştile tale...de cuvinte, menite să (se) alinte... :))

    RăspundețiȘtergere
  6. frumoasa poezia, cu masca sau fara masca...de cuvinte.. :D

    RăspundețiȘtergere
  7. Cred ca este un contrast cu restul articolelor inscrise, dar asta nu reprezinta un avantaj, pentru ca versurile iti "iau ochii" de la prima citire. Foarte frumos exprimate ideile si mai ales, foarte bine construite. Felicitari, este o poezie superba!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulţumesc, Tibi! Eu am mai găsit vreo două articole care au câte ceva în comun cu poezia mea. Dar am constatat şi alte daţi că poeziile sunt interpretate după trăirea fiecărui cititor... După unele comentarii mi s-a întâmplat chiar să îmi recitesc câte o poezie ca să văd dacă poate fi înţeleasă atât de diferit faţă de ceea ce am gândit când am scris-o. :))

      Ștergere
    2. Aici scrie ca trebuie sa citim si printre randuri. Este adevarat ca fiecare intelege separat si diferit aceleasi cuvinte, dar este adevarat si ca unii autori reusesc sa transmita exact ceea ce vor sa spuna. Mie mi se pare ca dumneavoastra ati reusit. Despre restul, nu stiu.

      Ștergere
    3. Mulţumesc încă o dată! :)

      Ștergere