marți, 8 ianuarie 2013

Poveste cu zar

A fost odată
ca niciodată,
(spun cu mirare)
o întâmplare
adevărată
şi minunată:
ochii cu soare,
inima mare,
în aşteptare.
Poveste veche,
fără pereche,
se scrie iară
ca prima oară.

O întrebare
stă să răsară
atât de clară,
atât de rară,
şi, totuşi, mare
înceţoşare
face s-apară.

Zi-mi în ce se ţine
clipa care vine,
spune-mi despre mâine,
despre vise pline,
despre nopţi cu lună
şi cu multe stele.
Să-mi ghiceşti în ele!


Eu şi-aş spune ţie
cuvinte o mie,
să îţi dea speranţă,
să te ţin-o viaţă
fără mătrăgună,
dar ar fi minciună,
că nu ştiu nici eu
nici sorocul meu,
nici norocul tău.
Ştiu numai să-ţi spun
atât cât adun:

Fără dor
e mai uşor…
că tristeţe
(de pe feţe)
pleacă, vine
şi cu mine
nu rămâne,
iar din suflet
(cu răsunet)
se ascunde
nu ştiu unde,
poate-o clipă
cu aripă,
poate-o vreme,
să nu cheme.

Şi de leac
rămas din veac
ţi-am adus
mai de sus
bob de rouă,
apă nouă,
apă pură,
cu măsură
şi noroi
să o îndoi.
Decantez ce duc la gură
şi aleg ce spun 'napoi.
De n-ajunge,
tot împunge
câte-un spin
crescut în tină,
câte-o vină
din venin.

Vreau să-ţi îndulcesc
visul tineresc,
dar zahăr - mai rar,
când nu mi-e amar
destinul avar,
împrejur găsesc
şi ţi-l dăruiesc,
iubiri să îţi furi,
ielele de nuri,
poate, de gâlceavă...
Şi-ai să ceri zăbavă
un bob să-ţi rămână
în fuior de lână,
al lunii-hoinar,
să ţi-l faci cuibar
când îţi e prea jar.

Iar ultimul zar
(de ce? - n-am habar)
e tocit de tot
şi muchii dispar.
Atunci nu mai pot
rotiri să-i opresc,
îl rostogolesc
şi din plânsul lui,
plânsul nimănui,
plânsul timpului,
apele se cresc
şi pietre cioplesc.
(2012-2013)

psi dialog

5 comentarii :

  1. deci tot stăm de vorbă, carmen? :)
    sincer, recunosc stilul meu cântat, jucăuş, dar nu recunosc cuvintele. habar nu am când le-am scris, pe care... :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. nu le-ai scris tu... sunt răspunsuri de-ale mele la scrierile tale, de fapt la comentarii pe care le-ai lăsat la mine pe blog la "Durerea unui gând" şi la "Incandescenţe (V)", prinse apoi de nişte versuri care aşteptau de vreun an să se lege şi să se închege.
      şi de vorbiiit... să vedem dacă ne poate opri cineva! :))

      Ștergere
    2. să vedem, da, da...
      http://www.psi-words.com/2013/01/09/stele-vorbe/

      Ștergere
  2. Răspunsuri
    1. Dulce-amăruie... :)
      Mulţumesc, Bianca! Un an frumos, cu spor şi frumuseţe în scrieri!

      Ștergere