luni, 20 mai 2013

Disputa

Oamenii mici îşi dispută lucruri mărunte:
un muşuroi, niciodată un munte,
nu se bat pentru sac, ci pentru grăunte,
adesea se pierd în noian de-amănunte.

Unul hapsân mută gardul o palmă,
altul ar vrea o privire mai calmă
sau i se pare un cuvânt că-i prea tare
ori are ascuns un semn de-ntrebare.

Suferă mult fiindcă alături
cresc mai înalţi păpuşoi pentru mături
şi de aceea se încruntă vecinul
şi-i amărăşte gura veninul.

La umbra copacului aflat la hotar
nu creşte iarba, iar un pai pentru-avar
e motiv de ranchiună şi chiar de proces.
Cheltuială în plus e ce a ales.

Alt prea frecvent subiect de-nfruntare
e televizorul cu gura lui mare.
Ştiri, zvonuri absurde şi bombe de presă
sunt scăpate ori anume lăsate din lesă

ca să tulbure minţi şi să-i facă să urle
pe voci behăite, din trâmbiţe, surle,
să-şi ceară dreptatea, uneori şi cu pumnul,
încrâncenaţi şi nebuni ce sunt azi cu duiumul.

De când pentru fleacuri se ceartă cu toţii:
zgârciţii, nebunii, încrâncenaţii, netoţii
au uitat de la ce se certau, dar disputa
îi ţine în viaţă, apărându-şi reduta.
(2013)

În clubul psi doar idei se discută
N-am găsit pân-acum vreun alt fel de dispută
De-aceea cu drag mă înscriu în tabel
unde astăzi îşi are disputa hotel.

10 comentarii :

  1. Mare dreptate ai cu televizorul şi în general, cu disputele mici. În urmă cu ceva vreme, o vecină m-a admonestat că las seara televizorul prea tare. I-am promis că nu mai fac. :) La întoarcerea din minivacanţa de Paşte, a ţinut să-mi ceară scuze: observase că şi în timpul absenţei noastre, zgomotele persistau! :))))))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. A, la mine se deschide automat tv-ul, chiar dacă nu-s acasă, că e programat să se deschidă dimineaţa. Tare! Şi merge vreo 20 minute în gol pentru nimeni, apoi se închide singur-singurel. Dacă vecina ta ar fi vecina mea,i-aş face-o! :P

      Ștergere
    2. Eu nu cred că mi-aş da seama dacă televizorul ar dispărea din casă! :))

      Ștergere
  2. Întotdeauna ,,Varza mea e mai mare decât casa ta!”

    RăspundețiȘtergere
  3. hotel, hotel, dar la noi în club chiar sforăie disputa, nu-i aşa?
    eu ştiu şi de ce! pentru că ne bucurăm de darul pe care ni-l facem de fiecare dată. şi nu e puţin.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. nu cred că sforăie, ci doarme foarte liniştit. :D
      de aceea suntem aici împreună, pentru această bucurie.

      Ștergere
  4. Excelenta ideea. "Oamenii mici isi disputa lucruri marunte". Fiecare isi poate pemite sa se certe de la nivelul sau.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Din păcate se consumă atâta energie şi atâta timp pentru a face rău, când ar putea fi folosite constructiv.

      Ștergere
  5. Din pacate, pentru ''oamenii mici''e un stil de viata !Dar ''atitudinea'' e altceva, mai trebuie sa exersam !

    RăspundețiȘtergere