duminică, 18 mai 2014

Iris

Cerc de albastru cu miez de mister,
adânc de-ntuneric în mijloc de cer,
oglindă de gând nerostit, nepătruns,
să-ţi aflu-ascunzişul nu-i vrerea de-ajuns.

Cerc de albastru umbrit de sprâncene
adunate-n furtună sau robit între gene
pe care le tremură pleoapa sfioasă,
s-aduc iar seninul gândul tău nu mă lasă.

Cerc de albastru potopit de tristeţe,
cu stropul de mare care-ar vrea să dezgheţe
zăgazul zidit pe iertări prea târzii,
să-i sec disperarea n-am putere, să ştii...

Cerc de albastru aprins de mânie
cu fulger ce spintecă-n carnea cea vie
strălucire de gheaţă pe tăiş de cuţit,
să sting focul rece mi-e avânt irosit.

Cerc de albastru luminat de blândeţe,
cu surâsul deprins în chemări să răsfeţe,
te-aş păstra în adâncul cercului meu
din căprui întuneric. Şi n-ar fi foarte greu.
(2014)


Aflaţi despre ce fel de iris au mai scris
cei care la psipsina s-au înscris.

7 comentarii :

  1. ce frumos ai descris floarea asta misterioasa...

    RăspundețiȘtergere
  2. aha, ochii ti-s caprui tu zici
    si sa pastrezi inautru o stare
    de preafericita floare albastra
    ce nu uita nimic sa vrei sa poti
    ti-e vrerea! incearca, straduieste-te
    si fa din tainul clipei ascutite
    de foc si de apa-n pamant potopit
    de carnea cea vie ce doare
    putinta. spre albastru sa ne lasam
    purtati prin abisal si rauri de netot
    si somn cu vis nevisat sa traim
    caci ne inunda frumos...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Am ochi întunecaţi ca miezul nopţii
      şi vis albastru tot de-acolo prins.
      Îţi mulţumesc pentru blândeţea judecăţii
      şi pentru înţelesul din cuprins! :)

      Ștergere
  3. Salut!
    Îmi place blogul tău, frumoase versuri... Te-ar interesa să ne urmărim reciproc şi un schimb de linkuri? Te invit pe http://primacarteblogdinromania.blogspot.se/ poate ai plăcerea să o citeşti şi să te înscrii…
    O viaţă frumoasă îţi doresc!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulţumesc pentru apreciere, Bella!
      Nu fac schimb de linkuri şi citesc mai ales bloguri literare. N-am reuşit să-mi fac o părere despre blogul tău citind doar prologul. Poţi să mă tragi de mânecă după ce cartea ta va aduna mai multe pagini. Îţi doresc mult succes! :)

      Ștergere
    2. :) Cu plăcere Carmen!
      Mulţumesc pentru urare. De asemenea!
      O viaţă frumoasă îţi doresc!

      Ștergere