sâmbătă, 14 martie 2015

Jurnal

Tu când ţi-ai ascultat ultima dată
gânduri ce ţi se strecurau în clipă,
când le-ai întins - o pană în aripă -
ori în creion le-ai pus pe inima-ţi mirată?
Când ai făcut din ele poartă pentru suflet,
cuvântului să-i dea însemnătate,
să fugi prin ele de singurătate
sau să le-aduni ca pe comori în sipet?

Trăieşte clipa ca şi cum ţi-e viaţa
cât e lumina între răsărit şi-apus.
Nu se-mblânzeşte timpul şi-i veşnic nesupus.
Pentru pisică numai e înnodată  aţa.

Gândul de azi mi-e impregnat pe iris
ca într-o carte nerăsfoită încă
sau într-un vis acvatic c-o perlă, sus, pe-o stâncă -
un cuib unde-adunate emoţiile firii-s
într-un jurnal mereu neluat în seamă,
o jucărie lăsată la voia întâmplării,
chiar dacă l-am legat de marginile zării
c-o cureluşă firavă în loc de vamă.

Păstrez în coş un bibelou de preţ.
E amintirea tinereţii nebune, zvăpăiate
pe care o mai ştiu din pozele păstrate
de-un aparat ce-mi stă la gât cât sunt drumeţ
prin întâmplarea vieţii, cetate fără ziduri,
dar înţesată de porţi ce se deschid sau nu
Cele înţepenite nu sunt mereu tabu.
Cheie de n-am, o şurubelniţă prin riduri
lărgeşte ochiului cărare spre departe
şi pasul îi urmează descoperind o şansă,
schimbare în destin sau numai ansă
în darul timpului pe fila mea de carte.
(2015)

Anacondeiere după Ruxandra Ioniţă cu un gând adunat de la Adriana Tîrnoveanu. Aceeaşi duzină de cuvinte în alte pagini de jurnal găsiţi la Eddie.

6 comentarii :

  1. Jurnalul tau... jurnalul meu!

    Incep o noua zi cu intrebarea:
    "Facut-am oare ieri ca timpul scurs
    sa fie meritat a se fi stins
    in noapte ce-a venit cu inserarea?"
    Intreb mereu fiinta-mi pitulata
    in dosul unei lacrimi suspinate:
    "E bine oare sa privesc in spate
    sau trebuie sa uit ce-a fost odata?"
    Cand ostenesc de-atatea intrebari
    si multe remuscari, mereu mai dure,
    Vad sufletu-mi cum nu poate sa-indure
    Pe azi... far' sa-inteleaga ce-a fost ieri

    O primavara frumoasa ca versurile tale! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eşti suma întâmplărilor trecute
      şi-atunci, de ai uita ce-a fost,
      ce eşti acum ar fi o formă fără rost.
      Dar cine-s eu să-ţi spun ştiute?...
      Ieri nu s-a scurs degeaba-n noapte,
      ci ţi s-a adunat în mâine şi în mai departe.

      O primăvară frumoasă, senină şi multă sănătate şi ţie! :)

      Ștergere
  2. ..porţi spre suflet imi sunt şi cuvintele tale. Reverenţă...

    RăspundețiȘtergere